Home Nyheder Overnatningsvækst ved Limfjorden

Overnatningsvækst ved Limfjorden

0
Overnatningsvækst ved Limfjorden

Selvom Covid19 har været rigtig hårdt for turisme og restaurationserhvervet med flere nedlukninger og mange restriktioner de seneste år, så har overnatningstallene i Destination Limfjorden kun steget for de danske overnatninger i området. 

De samlede overnatningstal fra VisitDenmark viser, at Destination Limfjorden ligger på en 1. plads, når det kommer til mest vækstende destination i perioden 2019-2021. Her er Destination Limfjorden vækstet med 13,6%. På 2. pladsen ligger Bornholm med 8,5% og 3. pladsen Destination Kystlandet med 7,2%.

I danske overnatninger er Destination Limfjorden vækstet med 26,2%, imens de udenlandske overnatninger er faldet med -29,7%. Dette skyldes nedlukningen i forhold til de udenlandske turister gennem Covid19.

”Det er super flotte overnatningstal der er her i Destination Limfjorden, vores område har lige som andre destinationer også været ramt af coronakrisen, hvor især restaurations- og hotelbranchen har været udfordret af nedlukninger og restriktioner. Tallene viser dog også, at vores hårdtarbejdende campingpladser, kroer og hoteller har kunne levere et efterspurgt produkt. Samtidig har vi i Destination Limfjorden lavet en massiv markedsføringsindsats med fokus på vores helt unikke natur og kulturoplevelser, for at få flere danskere til at få øjnene op for vores område. Alt dette koblet sammen har i den grad båret frugt,” siger Destination Limfjordens direktør, Kristina Lehmann Schjøtt.

I 2021 lavede VisitDenmark i samarbejde med Epinion en analyse af destinationernes gæster, også her ligger Destination Limfjorden i top 3 med 25% gæster, der besøgte destinationen for første gang. Og 35 % af de adspurgte havde også besøgt Destination Limfjorden i 2020.

”Vi er privilegeret af, at selvom Destination Limfjorden er en af de mindste destinationer i Danmark, er der stort potentiale for destinationen. Dels er området beriget med helt autentiske oplevelser inden for østers og skaldyr, og unik natur med molerklinter og Geopark. Men også vores helt unikke kunst og kultur er reasons to go for mange af vores gæster”, fortæller destinationsdirektøren Kristina Lehmann Schjøtt

I samarbejde med det lokale erhverv og kommunerne, vil Destination Limfjorden arbejde videre med at udvikle og markedsføre området både nationalt og internationalt, så der i fremtidig vil komme flere overnatninger til destinationen. 

/Pressemeddelelse med foto

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here