Borgerne i Struer Kommune får nu bedre mulighed for at få et overblik over deres sager og ydelser hos Struer Kommune. Den 10. december 2020 går ’Mit Overblik’ på borger.dk nemlig i luften. |
Med ’Mit Overblik’ få borgerne i Struer Kommune mulighed for at holde sig opdateret på sine sager, ydelser, herunder status og hvad de har fået udbetalt, hos Struer Kommune. Det sker som led i lanceringen af ’Mit Overblik’ på borger.dk, der er en del af den fælleskommunale vision om at give borgerne bedre overblik over egne data for dermed at øge trygheden og handlerummet i forhold til kommunen. Løsningen går i luften den 10. december 2020, hvor det i første omgang er sager om ydelser på beskæftigelsesområdet fra efter d. 1. januar 2020, der kan tilgås. Tillid til kommunens brug af data Med den nye løsning, håber Struer Kommune, at borgerne oplever at der skabes gennemsigtighed i forhold til data om dem selv i kommunerne. Således er hensigten at et stort skridt mod øget tillid og tryghed mellem kommune og borger bliver taget med ’Mit Overblik’, da borgerne får indblik i, om kommunen belyser sagerne og henvendelserne ordentligt og tilstrækkeligt. Ydermere er der en forventning om, at ’Mit Overblik’ gør sammenspillet med kommunen mere hensigtsmæssig og effektiv, så kvaliteten i sagsbehandlingen ligeledes øges. FAKTA: Det er følgende sager, der i første omgang kan tilgås i ’Mit Overblik’. – Sygedagpenge – Kontanthjælp – Uddannelseshjælp – Revalidering – Ressourceforløbsydelse – Ledighedsydelse – Fleksløntilskud – Udvalgte enkeltydelser Pressemeddelelse/Struer kommune |